ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕နယ္ ေမာင္းကုန္းေက်းရြာတြင္ ၁၀ လနီးပါး ၾကာသည္အထိ
ထုတ္ျပန္ထားခဲ့ေသာ ပုဒ္မ ၁၄၄ ကို ျပန္လည္ ရုပ္သိမ္းလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္း ေဒသႀကီး ကသာခရိုင္ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕နယ္
ေမာင္းကုန္းေက်းရြာအနီးတြင္ အစုိးရႏွင့္ တရုတ္ ကုမၸဏီတို႔ ဖက္စပ္
လုပ္ကိုင္ေနေသာ တေကာင္းေတာင္ ဖရုိနီကယ္လ္ စက္ရုံ စီမံကိန္း ဧရိယာအတြင္း
စက္ရုံပုိင္ ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ဆုံး ေနျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား
ျဖတ္သန္းသြားလာျခင္း မျပဳရန္ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးက ပုဒ္မ
၁၄၄ ကို ထုတ္ျပန္ ထားရာမွ ယခု ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
စက္ရုံပစၥည္းမ်ား၏ လုံၿခဳံေရးအတြက္ စက္ရုံ၏ အေရွ႕ဘက္ပိုင္း
တန္႔ၾကည့္ေတာင္တန္းအထိ၊ အေနာက္ ဘက္ပိုင္း ဗန္းေမာ္-မႏၱေလး ကားလမ္းအထိ၊
ေတာင္ဘက္ပိုင္း ေရရွင္ေခ်ာင္းအထိ၊ ေျမာက္ဘက္ပိုင္း ကြန္ကရစ္ လမ္းအထိ
စက္ရုံပုိင္ ဧရိယာ စုစုေပါင္း ၃၀၆၈ ဒသမ ၆၆ ဧကကို ကန္႔သတ္ဧရိယာအျဖစ္
သတ္မွတ္ ကာ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ က်င့္ထုံး ဥပေဒပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္၍ ျပင္ပလူမ်ား
သြားလာခြင့္ကို တားျမစ္ခဲ့ သည္။
လုိက္နာမႈမရွိသူမ်ားကို အာဏာဖီဆန္မႈႏွင့္ ျပစ္မႈဆုိင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၈၈ အရ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ပုဒ္မ ၁၄၄ မွာ ရပ္ကြက္ျပည္ရြာ အုပ္စုလုိက္ ရိုက္ပြဲ၊ သတ္ပြဲ၊ ႏွက္ပြဲ
ဆူပူေသာင္းက်န္းမႈမ်ား မျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳတင္ တားဆီးသည့္ အေနျဖင့္
ထုတ္ျပန္သည့္ ဥပေဒ တရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းေဒသတြင္ ပုဒ္အမ ၁၄၄
ထုတ္ျပန္ျခင္း အေပၚ တသီးပုဂၢလ ပါတီ ေထာင္ထား သည့္ ဥပေဒ ကၽြမ္းက်င္သူ
ဦးစိန္လွက ကန္႔ကြက္ခဲ့ရာမွ ယခုအခါ အဆိုပါ ပုဒ္မကို ျပန္ လည္
ရုပ္သိမ္းလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစိန္လွက ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။
‘‘ပုဒ္မ ၁၄၄ ဆိုတာက တိုင္းျပည္မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ၿပီး အေျခေနေတြ
ထိန္းသိမ္းဖို႔ ခက္ခဲမွ ထုတ္ျပန္ရတဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးပါ။ တဦးတေယာက္ရဲ႕
ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ ထုတ္ျပန္လို႔ မရပါဘူး။ အခုဟာက နီကယ္လ္ စက္ရုံ
ဧရိယာမွာ ျဖတ္သန္းသြားလာလို႔ မရေအာင္ ထုတ္ျပန္တဲ့ အေနထားမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္
က်ေနာ္ ကန္႔ကြက္ခဲ့တာပါ” ဟု ဦးစိန္လွက ဆိုသည္။
ဦးစိန္လွ၏ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔က
စတင္ထုတ္ျပန္ထားေသာ အဆိုပါ ပုဒ္မ ၁၄၄ ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔တြင္
ျပန္လည္ ရုပ္သိမ္းလုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ထားခ်ိန္တြင္ကုမၸဏီပိုင္ လမ္းမ်ားမွ
ျဖတ္သန္းသြားလာ သည့္ ေက်းရြာေဒသခံ မ်ားကို ကုမၸဏီဘက္က ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံလွ်က္
ရွိေၾကာင္း၊ အေရးကိစၥရွိသျဖင့္ ျဖတ္သန္းမည္ ဆုိပါက ကြန္ကရစ္လမ္း ျဖတ္သန္းခ
အျဖစ္ ႏြားလွည္းတစီးလွ်င္ က်ပ္ ၃ ေထာင္၊ ေထာ္လာဂ်ီတစီးလွ်င္ က်ပ္ ၅ ေထာင္
ေပးေဆာင္ရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ျခင္းကို ရုပ္သိမ္းၿပီးသည့္ တုိင္ေအာင္ အဆုိပါ ေကာက္ခံမႈမွာ ဆက္လက္ရွိေနဆဲဟု သိရသည္။
ကုမဏီပိုင္ဆုိင္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ တေကာင္း ေဒသရွိ ေဒသခံ
လယ္သမားမ်ား ပိုင္ဆုိင္သည့္ လယ္ယာေျမ ၇၃၈ ဧကကို သိမ္းဆည္း ထားသည့္အတြက္
လယ္သမားတုိ႔မွာ အလုပ္ လက္မဲ့ ျဖစ္ေန ရေၾကာင္း လယ္ေျမသိမ္းခံရသူ တဦးျဖစ္သည့္
ကိုျမင့္လႈိင္က ရွင္းျပသည္။
လယ္ေျမမ်ား သိမ္းယူသည့္အတြက္ လယ္သမားတခ်ိဳ႕မွာ က်ပ္ ေသာင္းဂဏန္း ေလ်ာ္ေၾကးရၿပီး အမ်ားစု မွာ ေလ်ာ္ေၾကး လံုးဝ မရေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။တေကာင္းဆိပ္ကမ္း တြင္လည္း ဆိပ္ခံေဘာတံတား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ လယ္ေျမဧက ၄၈ ဧကကို ထူး ကုမၸဏီက သိမ္းယူ ထားေသးေၾကာင္း သိရသည္။
သတင္းရင္းျမစ္
း ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment
မွ်ေ၀ေသာသတင္းမ်ားေပၚတြင္ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကဲြလဲြႏိုင္ပါသည္။ ရိုင္းပ်ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ား မေရးသားရန္ ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။