ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး စိတ္၏ခ်မ္းသာ၊ ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံပါေစလုိ႔ ဦးစြာ
ပထမ ဆုေတာင္း ေမတၱာ ပုိ႔သ လုိက္ပါတယ္။
ပထမ ဆုေတာင္း ေမတၱာ ပုိ႔သ လုိက္ပါတယ္။
ယေန႔ (၂၁) ရာစု၊ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္
အစုိးရသစ္လက္ထက္တြင္
ႏွစ္ေပါင္း(၂၀) ေက်ာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လူမႈေရး၊ စီးပြား ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးစသည့္ က႑
အစုံကုိ အာဏာရွင္စနစ္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ကုိင္ လာမႈကုိ ပယ္ဖ်က္ၿပီး လြတ္ေျမာက္ျခင္းက႑
သစ္ႏွင့္တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးကုိ လမ္းဖြင့္ေပး ပါေသာ ႏုိင္ငံ ေ ခါင္းေဆာင္ပီသ ပါသျဖင့္
ယခုလုိ ျပည္သူမ်ားေမတၱာကုိ ပု႔ိသလုိက္ရပါသည္ခင္ဗ်ာ …။
ႏွစ္ေပါင္း(၂၀) ေက်ာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လူမႈေရး၊ စီးပြား ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးစသည့္ က႑
အစုံကုိ အာဏာရွင္စနစ္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ကုိင္ လာမႈကုိ ပယ္ဖ်က္ၿပီး လြတ္ေျမာက္ျခင္းက႑
သစ္ႏွင့္တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးကုိ လမ္းဖြင့္ေပး ပါေသာ ႏုိင္ငံ ေ ခါင္းေဆာင္ပီသ ပါသျဖင့္
ယခုလုိ ျပည္သူမ်ားေမတၱာကုိ ပု႔ိသလုိက္ရပါသည္ခင္ဗ်ာ …။
ျမန္မာႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ကမာၻ႕ႏုိင္ငံအသီးသီးႏွင့္ ေဒသအဖုံဖုံတုိ႔သည္
ေျပာင္းလဲျခင္း (change)
ဟူေသာ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အတြင္း ရာစု ႏွစ္၏ေတာင္းဆုိမႈကုိ ေျပာင္း လဲေနခ်ိန္ျဖစ္ပါ
သျဖင့္ လုိက္ပါစီး ဆင္းေျပာင္း လဲလွ်က္ ရွိပါသည္။ မည္သည့္အေျပာင္းအလဲမဆုိ ေျပာင္း
လဲမႈျဖစ္ ၿပီဆုိလွ်င္ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ အံ၀င္ ဂြင္က်မည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုိအပ္ပါသည္။
ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္းျခင္းသည္ အစဥ္ဒြန္တြဲ လွ်က္ ရွိ ပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ႐ုပ္ပုိင္း
ဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာေျပာင္းလဲမႈသည္ သီးျခား မရွိသင့္၊ အစဥ္ဒြန္တြဲလွ်က္
ရွိသင့္သည္။
ဟူေသာ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အတြင္း ရာစု ႏွစ္၏ေတာင္းဆုိမႈကုိ ေျပာင္း လဲေနခ်ိန္ျဖစ္ပါ
သျဖင့္ လုိက္ပါစီး ဆင္းေျပာင္း လဲလွ်က္ ရွိပါသည္။ မည္သည့္အေျပာင္းအလဲမဆုိ ေျပာင္း
လဲမႈျဖစ္ ၿပီဆုိလွ်င္ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ အံ၀င္ ဂြင္က်မည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုိအပ္ပါသည္။
ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္းျခင္းသည္ အစဥ္ဒြန္တြဲ လွ်က္ ရွိ ပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ႐ုပ္ပုိင္း
ဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာေျပာင္းလဲမႈသည္ သီးျခား မရွိသင့္၊ အစဥ္ဒြန္တြဲလွ်က္
ရွိသင့္သည္။
အေျခခံပညာေရးက႑၏ သမုိင္းစဥ္အရ ျပန္၍ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ရလွ်င္ ၁၉၈၀
ခုႏွစ္ခန္႔
ကတည္းက ပညာေရးက႑တခုလုံးကုိ ကုိင္တြယ္ ခဲ့သည့္ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအုံ
တြင္ စစ္မႈထမ္းမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ မွတ္မိပါေသးသည္။ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင့္ၿပီ
ဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္မႈျဖင့္ ထင္ရာစုိင္းေသာ ပညာေရး မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ အဌမတန္း
(၈) တန္းႏွင့္ စတုတၳတန္း (၄) တန္း စာစစ္ဘုတ္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ စနစ္ တုိ႔ ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါသည္။
ဒသမတန္းတစ္တန္းတည္းသာ ႏုိင္ငံေတာ္ စာစစ္အဖြဲ႕ ဖြဲ႕၍ စစ္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္ မွစ၍
အေျခခံပညာေရး စနစ္၏ အရည္အေသြး မထိန္းႏုိင္ မသိမ္းႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ စစ္ဗုိလ္၀န္ႀကီး
က ပညာရွင္ မ်ားကုိ ခန္႔ထား တာ၀န္ေပး ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း ဒုတိယ
၀န္ႀကီးမ်ား (အေျခခံပညာ) ကုိ စစ္ဖက္ေဘာင္းဘီ၀တ္မ်ားကုိ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္မွာ ယေန႔
တုိင္ ေဘာင္းဘီမခြၽတ္ႏုိင္ေသးပါ။
ကတည္းက ပညာေရးက႑တခုလုံးကုိ ကုိင္တြယ္ ခဲ့သည့္ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအုံ
တြင္ စစ္မႈထမ္းမ်ားျဖစ္ခဲ့သည္။ မွတ္မိပါေသးသည္။ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင့္ၿပီ
ဟူေသာ ေႂကြးေၾကာ္မႈျဖင့္ ထင္ရာစုိင္းေသာ ပညာေရး မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ အဌမတန္း
(၈) တန္းႏွင့္ စတုတၳတန္း (၄) တန္း စာစစ္ဘုတ္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ စနစ္ တုိ႔ ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါသည္။
ဒသမတန္းတစ္တန္းတည္းသာ ႏုိင္ငံေတာ္ စာစစ္အဖြဲ႕ ဖြဲ႕၍ စစ္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္ မွစ၍
အေျခခံပညာေရး စနစ္၏ အရည္အေသြး မထိန္းႏုိင္ မသိမ္းႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ စစ္ဗုိလ္၀န္ႀကီး
က ပညာရွင္ မ်ားကုိ ခန္႔ထား တာ၀န္ေပး ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း ဒုတိယ
၀န္ႀကီးမ်ား (အေျခခံပညာ) ကုိ စစ္ဖက္ေဘာင္းဘီ၀တ္မ်ားကုိ ေျပာင္းလဲခဲ့သည္မွာ ယေန႔
တုိင္ ေဘာင္းဘီမခြၽတ္ႏုိင္ေသးပါ။
ထားပါဦးေတာ့ ..။ ဒုတိယ ၀န္ႀကီး
စစ္ဘက္သားတုိ႔ေအာက္တြင္ ထားရွိသည့္ အေျခခံ၊ စာစစ္၊
သုေတ သန၊ ျမန္မာစာ စသည့္ ဦးစီးဌာနမ်ား၏ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္/ဒုခ်ဳပ္/ ညႊန္မွဴး ရာထူးမ်ား
ကုိလည္း ဗုိလ္မွဴး ခ်ဳပ္၊ ဗုိလ္မွဴးႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴးႏွင့္ ဗုိလ္ႀကီးအဆင့္မ်ားကုိ ခန္႔အပ္ခဲ့သည့္စနစ္သည္
ယေန႔တုိင္ ၿပီးဆုံးျခင္း မတုိင္ေသးပါ။ အေျခခံပညာဦးစီး (၄) ခုတြင္ စားလုိက္ၾက၊ ၀ါးလုိက္ၾက
နဲ႔ ပြဲေတာ္ “ဘုန္းႀကီး” သဖြယ္ ၿမိန္ၿမိန္ ဘုန္းေပးေန လုိက္ၾကတာ ယခုဆုိလွ်င္ ညႊန္ခ်ဳပ္တဦး
လွ်င္ နန္းေတာ္တမွ် ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသည့္ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းမ်ား ရွိေနၾကပါၿပီ။ သားသမီး
မ်ားႏွင့္ ညီငယ္မ်ားဆုိလွ်င္ ကားႀကီး၊ ကားငယ္၊ မယားႀကီး၊ မယားငယ္မ်ားႏွင့္ ဇိမ္ခံေနၾကပါၿပီလုိ႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္။
သုေတ သန၊ ျမန္မာစာ စသည့္ ဦးစီးဌာနမ်ား၏ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္/ဒုခ်ဳပ္/ ညႊန္မွဴး ရာထူးမ်ား
ကုိလည္း ဗုိလ္မွဴး ခ်ဳပ္၊ ဗုိလ္မွဴးႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴးႏွင့္ ဗုိလ္ႀကီးအဆင့္မ်ားကုိ ခန္႔အပ္ခဲ့သည့္စနစ္သည္
ယေန႔တုိင္ ၿပီးဆုံးျခင္း မတုိင္ေသးပါ။ အေျခခံပညာဦးစီး (၄) ခုတြင္ စားလုိက္ၾက၊ ၀ါးလုိက္ၾက
နဲ႔ ပြဲေတာ္ “ဘုန္းႀကီး” သဖြယ္ ၿမိန္ၿမိန္ ဘုန္းေပးေန လုိက္ၾကတာ ယခုဆုိလွ်င္ ညႊန္ခ်ဳပ္တဦး
လွ်င္ နန္းေတာ္တမွ် ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားသည့္ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းမ်ား ရွိေနၾကပါၿပီ။ သားသမီး
မ်ားႏွင့္ ညီငယ္မ်ားဆုိလွ်င္ ကားႀကီး၊ ကားငယ္၊ မယားႀကီး၊ မယားငယ္မ်ားႏွင့္ ဇိမ္ခံေနၾကပါၿပီလုိ႔
ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ႏုိင္ငံေတာ္က ခ်ေပးလုိက္သည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားမွာလည္း ပညာေရးကိစၥမ်ားကုိ
အျပည့္အ၀ေဆာင္
ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားကုိသာ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး ကန္ထ႐ုိက္မ်ား
ထံမွ ရာခုိင္ႏႈန္း ယူၿပီး ႀကီးပြားေနၾကပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္သည့္ ေက်ာင္းမ်ားမွာေတာ့ ခုိင္ခန္ ႕
ေတာင့္တင္းမႈမရွိပဲ ၿပီး စလြယ္ေဆာက္ထားၾကပါသည္။ အဆင့္ျမင့္ပညာဘက္မွ ညႊန္ခ်ဳပ္မ်ားသည္
လည္း ရရွိသည့္ဘ႑ာေငြကုိ တကၠသုိလ္အတြက္ အက်ဳိးရွိမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ သုံးစြဲျခင္းမရွိဘဲကုိယ္က်ဳိးရွာ၊ လူႀကီးကုိ အိမ္ေဆာက္ေပး၊ လုိအပ္တာလုပ္ေပးၿပီး ေနၾကပါသည္။ တကၠသုိလ္အဂၤါရပ္ႏွင့္ညီသည့္ တကၠသိုလ္မရွိ သေလာက္ပါ ဘဲ။ အခြင့္အေရးမ်ဳိးစုံရယူၿပီ ေျပာဆုိမရသည့္ ပါခ်ဳပ္မ်ားကုိမူ ေ၀းလံ သည့္ေဒသမ်ား သုိ႔ ပုိ႔ထားၿပီး ဆရာေမြး၊ တပည့္ေမြးမ်ားျပဳလုပ္ကာ နီးစပ္ရာကုိ ရာထူး
တုိးေပးလွ်က္ရွိပါသည္။ ပညာေရး ဌာန (အေျခခံပညာ) ၀န္းထမ္းအပုိင္းကုိ တင္ျပပါရေစ။
ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း မ်ားကုိသာ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး ကန္ထ႐ုိက္မ်ား
ထံမွ ရာခုိင္ႏႈန္း ယူၿပီး ႀကီးပြားေနၾကပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္သည့္ ေက်ာင္းမ်ားမွာေတာ့ ခုိင္ခန္ ႕
ေတာင့္တင္းမႈမရွိပဲ ၿပီး စလြယ္ေဆာက္ထားၾကပါသည္။ အဆင့္ျမင့္ပညာဘက္မွ ညႊန္ခ်ဳပ္မ်ားသည္
လည္း ရရွိသည့္ဘ႑ာေငြကုိ တကၠသုိလ္အတြက္ အက်ဳိးရွိမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ သုံးစြဲျခင္းမရွိဘဲကုိယ္က်ဳိးရွာ၊ လူႀကီးကုိ အိမ္ေဆာက္ေပး၊ လုိအပ္တာလုပ္ေပးၿပီး ေနၾကပါသည္။ တကၠသုိလ္အဂၤါရပ္ႏွင့္ညီသည့္ တကၠသိုလ္မရွိ သေလာက္ပါ ဘဲ။ အခြင့္အေရးမ်ဳိးစုံရယူၿပီ ေျပာဆုိမရသည့္ ပါခ်ဳပ္မ်ားကုိမူ ေ၀းလံ သည့္ေဒသမ်ား သုိ႔ ပုိ႔ထားၿပီး ဆရာေမြး၊ တပည့္ေမြးမ်ားျပဳလုပ္ကာ နီးစပ္ရာကုိ ရာထူး
တုိးေပးလွ်က္ရွိပါသည္။ ပညာေရး ဌာန (အေျခခံပညာ) ၀န္းထမ္းအပုိင္းကုိ တင္ျပပါရေစ။
- အထက္တန္းျပ လုပ္သက္ (၇) ႏွစ္ျပည့္မွ အလယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္ ေလွ်ာက္ထားပုိင္ခြင့္ရွိပါသည္။
- အလယ္တန္း ေက်ာင္းအုပ္ (၇) ႏွစ္ျပည့္မွ အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ ေလွ်ာက္ထားပုိင္ခြင့္ရွိပါသည္။
- အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္ အနည္းဆုံး (၃) ႏွစ္ျပည္မွ
ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴး အနည္းဆုံး (၂) ႏွစ္ျပည့္မွ
႐ုံးခ်ဳပ္ (ဦးစီးအရာရွိ) တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရရွိၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ ယေန႔သာမန္အရပ္သားမ်ားႏွင့္ အရပ္သားဇနီး၊ သား/သမီးမ်ားက
အထက္ပါရာထူးမ်ဳိး
အခ်ိန္ ကုိက္မရရွိၾကပါ။ ထုိနည္းတူ ဦးစီး ဌာနတြင္ စစ္ဘက္ညႊန္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ႀကီးစုိး၊ စုိးမုိးသျဖင့္
၎တုိ ႔ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဗုိလ္ႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴးမ်ားကုိ တန္းစီ၍ ဦးစီးအရာရွိ၊ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရး
မွဴး (ဒုညႊန္မွဴးႏွင့္ ညႊန္မွဴးရာထူး) မ်ားကုိ တန္းၿပီးေပးသျဖင့္ ႏွစ္ရွည္ၾကာျမင့္စြာလုပ္ကုိင္ခဲ့ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား အေန ျဖင့္ လြန္စြာနစ္နာလွ်က္ ရွိပါသည္။
အခ်ိန္ ကုိက္မရရွိၾကပါ။ ထုိနည္းတူ ဦးစီး ဌာနတြင္ စစ္ဘက္ညႊန္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ႀကီးစုိး၊ စုိးမုိးသျဖင့္
၎တုိ ႔ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဗုိလ္ႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴးမ်ားကုိ တန္းစီ၍ ဦးစီးအရာရွိ၊ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရး
မွဴး (ဒုညႊန္မွဴးႏွင့္ ညႊန္မွဴးရာထူး) မ်ားကုိ တန္းၿပီးေပးသျဖင့္ ႏွစ္ရွည္ၾကာျမင့္စြာလုပ္ကုိင္ခဲ့ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ား အေန ျဖင့္ လြန္စြာနစ္နာလွ်က္ ရွိပါသည္။
ေဘာင္းဘီ၀တ္စစ္ဘက္၀န္ထမ္း (၂) သီးစားမ်ားျဖစ္သည့္ ဒု၀န္ႀကီး၊
ညႊန္ခ်ဳပ္၊ ဒုခ်ဳပ္ႏွင့္ ညႊန္မွဴး
မ်ားသည္ ပတ္သက္ရာပတ္သက္ေၾကာင္း စစ္မႈထမ္းမ်ား၏ သားသမီး၊ သားမက္မ်ားကုိ ရာထူး
တုိးေပးျခင္း၊ နီးစပ္ရာ ေက်ာင္းေကာင္းႀကီးမ်ားသုိ႔ ရာထူးေနရာလစ္လပ္မႈမရွိဘဲ (ရာထူးပုိ)
ျဖင့္ ခန္႔ထားေပးလွ်က္ရွိ ပါသည္။ သာမန္အရပ္သားမ်ား၏ သား/သမီး ဆရာမမ်ား အနားမကပ္ရဲ
ပါခင္ဗ်ား။
မ်ားသည္ ပတ္သက္ရာပတ္သက္ေၾကာင္း စစ္မႈထမ္းမ်ား၏ သားသမီး၊ သားမက္မ်ားကုိ ရာထူး
တုိးေပးျခင္း၊ နီးစပ္ရာ ေက်ာင္းေကာင္းႀကီးမ်ားသုိ႔ ရာထူးေနရာလစ္လပ္မႈမရွိဘဲ (ရာထူးပုိ)
ျဖင့္ ခန္႔ထားေပးလွ်က္ရွိ ပါသည္။ သာမန္အရပ္သားမ်ား၏ သား/သမီး ဆရာမမ်ား အနားမကပ္ရဲ
ပါခင္ဗ်ား။
လက္ရွိအေျခအေနကုိ သုံးသပ္ရလွ်င္ တပ္မေတာ္မွ
ျပစ္မႈဆုိင္ရာအေၾကာင္းမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ အေရးယူခံ
ခဲ့ရေသာ စစ္မႈထမ္း ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္၊ ဗုိလ္မွဴး ႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴး၊ ဗုိလ္ႀကီးမ်ားသည္ ပညာေရးဌာနတြင္
ညႊန္ခ်ဳပ္၊ ဒုခ်ဳပ္၊ ညႊန္မွဴးႏွင့္ ဒုညႊန္ စသည့္ရာထူးမ်ားကုိရယူၿပီး (၂) သီးစားလွ်က္ရွိၿပီး ပညာေရး
သေဘာတရားနားလည္မႈ မရွိဘဲ ဇြတ္တရြတ္ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ လာဘ္စားမႈမ်ား၊ ၾကာျမင့္လာသျဖင့္
တုိးတက္မႈမရွိ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈႏွင့္ သာ ရင္ဆုိင္ေနရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ခဲ့ရေသာ စစ္မႈထမ္း ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္၊ ဗုိလ္မွဴး ႀကီး၊ ဗုိလ္မွဴး၊ ဗုိလ္ႀကီးမ်ားသည္ ပညာေရးဌာနတြင္
ညႊန္ခ်ဳပ္၊ ဒုခ်ဳပ္၊ ညႊန္မွဴးႏွင့္ ဒုညႊန္ စသည့္ရာထူးမ်ားကုိရယူၿပီး (၂) သီးစားလွ်က္ရွိၿပီး ပညာေရး
သေဘာတရားနားလည္မႈ မရွိဘဲ ဇြတ္တရြတ္ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ လာဘ္စားမႈမ်ား၊ ၾကာျမင့္လာသျဖင့္
တုိးတက္မႈမရွိ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈႏွင့္ သာ ရင္ဆုိင္ေနရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ပညာေရးဌာနကုိ စစ္ဘက္မွ အရာရွိႀကီးမ်ားကုိပုိ႔မည္ဆုိလွ်င္လည္း
ပညာေရးသေဘာ၊ ေက်ာင္းသား
သေဘာ သဘာ၀၊ သင္ၾကားေရးသေဘာ သဘာ၀ နားလည္သူမ်ားကုိသာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစ
သင့္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တစ္ခုတည္းကုိသာ ကြၽမ္းက်င္သည့္ သူမ်ားကုိ မပုိ႔သင့္ပါ။ ပညာေရး
ဌာန၏သေဘာသဘာ၀ကုိနားမလည္ဘဲ ကုိယ္ထင္ရာကုိယ္စုိင္းလုပ္ၾကသျဖင့္ ပညာေရးမတုိးတက္ဘဲ
ဆုတ္ယုတ္မႈသာ တုိး တက္လာပါသည္။
သေဘာ သဘာ၀၊ သင္ၾကားေရးသေဘာ သဘာ၀ နားလည္သူမ်ားကုိသာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစ
သင့္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တစ္ခုတည္းကုိသာ ကြၽမ္းက်င္သည့္ သူမ်ားကုိ မပုိ႔သင့္ပါ။ ပညာေရး
ဌာန၏သေဘာသဘာ၀ကုိနားမလည္ဘဲ ကုိယ္ထင္ရာကုိယ္စုိင္းလုပ္ၾကသျဖင့္ ပညာေရးမတုိးတက္ဘဲ
ဆုတ္ယုတ္မႈသာ တုိး တက္လာပါသည္။
သမၼတႀကီးခင္ဗ်ား ….
ႏွစ္စဥ္အေျခခံပညာက႑ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးက႑၊
ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကုိ ဘတ္ဂ်က္
မ်ား မ်ားသုံး၍ က်င္းပလွ်က္ ရွိပါသည္။ အဆုိပါေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ေအာက္ေျခကုိ ရွင္းမျပဘဲ
လုိရာကုိဆြဲေရး ခဲ့ေသာစာတမ္းမ်ားသာ ဖတ္ျပၿပီး လုိသလုိ ဆုံးျဖတ္ၾကပါသည္။ တက္ေရာက္
လာသူ ပညာေရး၀န္ထမ္း မ်ား၏ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ားကုိ ရယူမႈမရွိပါ။ အဓိက “သင္႐ုိး”
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ “လူ” မေျပာင္း ဘဲ ေလွႀကီးထုိး႐ုိး႐ုိးအတုိင္း လူမေျပာင္းသလုိ “မူ”လည္းမေျပာင္း
သျဖင့္ တုိးတက္မႈမရွိခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ အက်ဳိး မရွိပါ။ ေငြကုန္၍
လူပမ္းျဖစ္သည့္ အျပင္ ေႏြရာသီ တြင္က်င္းပသျဖင့္ တက္ေရာက္လာၾကေသာ ဆရာ/ဆရာမႀကီး
မ်ားမွာ က်န္းမာေရးထိခုိက္ ၍ ေသဆုံးမႈႏွင့္ သာ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေၾကာင္း သာဓကရွိခဲ့ဖူးပါသည္။
မ်ား မ်ားသုံး၍ က်င္းပလွ်က္ ရွိပါသည္။ အဆုိပါေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ေအာက္ေျခကုိ ရွင္းမျပဘဲ
လုိရာကုိဆြဲေရး ခဲ့ေသာစာတမ္းမ်ားသာ ဖတ္ျပၿပီး လုိသလုိ ဆုံးျဖတ္ၾကပါသည္။ တက္ေရာက္
လာသူ ပညာေရး၀န္ထမ္း မ်ား၏ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ားကုိ ရယူမႈမရွိပါ။ အဓိက “သင္႐ုိး”
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ “လူ” မေျပာင္း ဘဲ ေလွႀကီးထုိး႐ုိး႐ုိးအတုိင္း လူမေျပာင္းသလုိ “မူ”လည္းမေျပာင္း
သျဖင့္ တုိးတက္မႈမရွိခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ အက်ဳိး မရွိပါ။ ေငြကုန္၍
လူပမ္းျဖစ္သည့္ အျပင္ ေႏြရာသီ တြင္က်င္းပသျဖင့္ တက္ေရာက္လာၾကေသာ ဆရာ/ဆရာမႀကီး
မ်ားမွာ က်န္းမာေရးထိခုိက္ ၍ ေသဆုံးမႈႏွင့္ သာ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေၾကာင္း သာဓကရွိခဲ့ဖူးပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သမၼတႀကီးအားအၾကံျပဳလုိသည္မွာ …
ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရသစ္လက္ထက္တြင္ ပညာေရးစနစ္ေျပာင္းလဲရန္ လုိအပ္ပါသည္။
ပညာေရး
က႑တြင္ စနစ္ေျပာင္းလဲသူလုိ လူလည္း ေျပာင္းလဲမွ ပညာေရး တုိးတက္ပါသည္ ။ ၀န္ႀကီး၊
ဒု၀န္ႀကီး၊ ညႊန္ခ်ဳပ္၊ ဒုခ်ဳပ္ႏွင့္ အရာထမ္းမ်ားသည္ ပညာေရးကုိ ႏွံ႔စပ္နားလည္တတ္ကြၽမ္း
သိရွိေသာ အရပ္သားပညာ ရွင္မ်ား ျဖစ္သင့္ပါသည္။ တပ္မေတာ္မွကူးေျပာင္းလာသည့္ စစ္မႈထမ္း
မ်ား လုံး၀ (လုံး၀) မျဖစ္သင့္ပါ။ထုိ႔အတူ အဆုိပါရာထူးႀကီးမ်ားတြင္ ခန္႔ထားတာ၀န္ေပးဆပ္
သင့္သည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇ၀င္ရွင္းလင္းမႈကုိ အဓိကထား စဥ္း စားသင့္ပါ
ေၾကာင္းႏွင့္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေသာ ပညာေရးစနစ္တုိ႔ ကူးေျပာင္းလုိပါက ၀ါရင့္၊ သဘာရင့္ ပညာ
ရွင္ႀကီးမ်ား၊ ပညာေရးဆုိင္ရာ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ ပညာရွင္ မ်ားအား ဖိတ္ၾကား၍ အၾကံ
ဉာဏ္ေကာင္းမ်ား ရယူကာ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားအေပၚ မူတည္၍ စနစ္ ကူးေျပာင္း ေဆာင္ရြက္
သင့္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။
က႑တြင္ စနစ္ေျပာင္းလဲသူလုိ လူလည္း ေျပာင္းလဲမွ ပညာေရး တုိးတက္ပါသည္ ။ ၀န္ႀကီး၊
ဒု၀န္ႀကီး၊ ညႊန္ခ်ဳပ္၊ ဒုခ်ဳပ္ႏွင့္ အရာထမ္းမ်ားသည္ ပညာေရးကုိ ႏွံ႔စပ္နားလည္တတ္ကြၽမ္း
သိရွိေသာ အရပ္သားပညာ ရွင္မ်ား ျဖစ္သင့္ပါသည္။ တပ္မေတာ္မွကူးေျပာင္းလာသည့္ စစ္မႈထမ္း
မ်ား လုံး၀ (လုံး၀) မျဖစ္သင့္ပါ။ထုိ႔အတူ အဆုိပါရာထူးႀကီးမ်ားတြင္ ခန္႔ထားတာ၀န္ေပးဆပ္
သင့္သည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇ၀င္ရွင္းလင္းမႈကုိ အဓိကထား စဥ္း စားသင့္ပါ
ေၾကာင္းႏွင့္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေသာ ပညာေရးစနစ္တုိ႔ ကူးေျပာင္းလုိပါက ၀ါရင့္၊ သဘာရင့္ ပညာ
ရွင္ႀကီးမ်ား၊ ပညာေရးဆုိင္ရာ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ ပညာရွင္ မ်ားအား ဖိတ္ၾကား၍ အၾကံ
ဉာဏ္ေကာင္းမ်ား ရယူကာ ရလဒ္ေကာင္းမ်ားအေပၚ မူတည္၍ စနစ္ ကူးေျပာင္း ေဆာင္ရြက္
သင့္ပါေၾကာင္း အၾကံျပဳေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။
သတင္းရင္းျမစ္ း မိုးမခ
No comments:
Post a Comment
မွ်ေ၀ေသာသတင္းမ်ားေပၚတြင္ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကဲြလဲြႏိုင္ပါသည္။ ရိုင္းပ်ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ား မေရးသားရန္ ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။